Regnigaste dagen på året

Ja men vad passar inte bättre än en utomhustävling då???
Hahah alltså helt galet vad mycket det regnat. ALLT jag hade på mig var helt dygnsurt och hänger på tork och tyvärr har hjälmen och stövlarna tagit stryk av allt vatten dem sugit åt sig men aja...

Trots världens hemskaste tävlingsbana som var begravd under vatten så gick det faktiskt ganska bra! Salza kändes jättefin men det var sjukt svårt att rida i vattnet. Jag trodde först inte ens att hon skulle gå igenom pölarna men dem var så stora och tog upp ytor jag måste rida på så det var bara att plaska sig igenom. Det regnade ju bara mer och mer så i andra klassen var banan iprincip lagd under vatten.

Med tanke på förutsättningarna så var det två bra och stadiga ritter, båda fick 66,5% och jag blev 4:a i LB:2 och 2:a i LB:3, bara en ynka halv poäng ifrån vinnaren, och då hade jag en tvåa med i protokollet på en galoppfattning där hon halkade och inte kunde fatta så den blev sen.

Salza skötte sig superbra på tävlingsplatsen och kämpade verkligen igenom alla vattenpölar. Jag ville inte trycka på för mycket i ökningarna och jag red lite försiktigt pga underlaget, det blev rätt halt i leran så fullt max red vi inte idag men absolut okej ändå! Jobbigaste var nog att rida i iskall vind samtidigt som regnet piskar i ansiktet, skönt ;)

Lång, blöt och iskall tävlingsdag men jag, Linnéa och Salza var tappra tycker jag haha! Usch vilket dåligt väder vi fick!
Sååå himla nöjd med henne idag!! Duktiga snälla fina häst!

Mera bilder(screenshots från filmerna haha) kommer imorgon! Nu ska jag faktiskt sova!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback