Gårdagens tävling på Skånsta

Igår var jag och Linnea som sagt och tävlade med Salza på Skånsta i Åkersberga. Jag startade LB3 på förmiddagen och Linnéa MSVC1 på eftermiddagen.
 
Morgonen började redan kl 6 i stallet, gick alltså upp vid 5 vilket var rätt jobbigt kan jag säga ;) Vi hade redan flätat Salza så det skulle gå fort att rulla upp knopparna på morgonen då vi inte ville vara i stallet typ 5... Så medans Linnéa fixade klart Salza packade jag transporten och bilen på allt och sen lastade vi kl 7. Hade räknat med 30 minuters lastning men som sagt var hon jättelättlastad igår och lastningen tog ca 30 sekunder så vi kom iväg tidigt, vilket var tur det...
 
- I åkersberga när vi åkte genom tunneln sparkade Salza i dörren och sen plingade det till i tunneln när handtaget till lilla dörren på transporten sparkades av. Hästen sparkade alltså av hela handtaget så dörren öppnades och där stod en nöjd häst och tittade ut. Vi fick snabbt stanna bilen när vi kom ut genom tunneln, på med varningsblinkers och så fick jag springa tillbaka hela långa vägen genom tunneln och hämta handtaget som låg mitt i vägen. DÅLIG kondition kan jag berätta, fasen vad jobbigt det var.
 
Aja, om själva ritten då:
På framridningen var hon ganska fin men rätt olydig och bara sprang som ett tåg och var stark, lyssnade inte på förhållningar och aa jag hängde inte riktigt med henne typ. Inne på collecting blev hon jättefin och då red jag bara massa korta skritt-trav övergångar för att hon skulle lyssna.
Och så in på banan ;) Nere vid domaren blev hon skitspänd och sprang som en fiolsträng på tå typ, nacken uppe i taket och bara ångade på som ett tåg, och så var det typ hela programet. Ingen vidare bra känsla alls men skitsamma. Fick 63,788% vilket jag typ tyckte var bra betalt för den ritten haha. Gick in på en andra plats som jag höll till slutet och blev alltså 2:a placerad i klassen. Det var alltså inte alls några höga poäng i klassen men det beror inte på någon snål domaren utan överlag så red helt enkelt alla rätt dåligt haha. Aja alltid kul med placering men ärligt talat så var det svårt att glädjas över det när jag inte hade någon bra ritt eller känsla, ELLER poäng.
 
Salza var iaf glad att det äntligen var någon som hade lite tempo på ärevarvet ;) Efter klassen gick hon snällt på transporten igen och stod lugnt fram tills nästa klass då hon och Linnéa blev 5:a i MSVC:1.
Blev en lång dag (Och långt inlägg)
 
Här kommer massa bilder!
Framridningen:
 
Inne på banan:
 
Prisutdelning:
 
Måste även lägga upp bilder på världens sötaste lilla ponny som stod tillsamamns med en annan i samma storlek i en hage precis intill där man skrittade till framridningen. Sjuukt gullig och Salza var supernyfiken på dem haha ;)
 
Nästa tävling är den sista för oss den här terminen och det blir hemma på Vallentuna den 11 oktober! dvs om 2 veckor och då rider vi LB:2



Kommentarer
P i X E L I E – Fotograf Erica Pettersson

Jättefina bilder :-) Och grattis med placeringen; vad roligt med tävling :-)

2015-09-21 @ 15:22:53 | http://pixelie.webblogg.se
Silke

Oj, jag hade fått panik om hästen sparkat upp dörren. Tur att ni kom fram iallafall :)

2015-09-21 @ 15:51:12 | http://silkez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback