Ridpassen i fredags

Nu får vi se om jag ens kommer ihåg något haha...
Salza: Red i ridhuset i ca 40 min och tränade mycket övergångar och basic saker. Linnea var med och hjälpte mig också och Salza kändes helt okej. Hon blev lite stark på in i handen mot slutet och sen var hon även lite trött men det var ändå helt ok!
 
Toffee: På kvällen red jag dressyrspecial på Veda och då fick jag rida Toffee. Dock fick jag byta till Toy och då skrittade jag fram honom men då hade det blivit missförstånd så Madde skulle komma i sista sekund och rida Toy inför tävlingen på söndagen så då fick jag rida Toffee iallafall. Medans jag väntade på att Madde skulle komma ner med Toffee så travade jag fram på Toy och de korta 5-10 minuterna jag red honom var han fin! Hur som helst så var det en ganska bra lektion, vi gjorde en hel del som volter, skänkelvikningar, bakdelsvändningar, jättemånga snabba övergångar och även galopp-skritt-galopp, även ökningar och slutor. En hel del helt enkelt! Toffee gick faktiskt riktigt bra tycker jag och det var riktigt kul att rida honom i fredags! Han blev mjuk och fin och lyssnade på alla hjälper. Ett extra + för Toffee är att han är så otroligt känslig för galopphjälperna och går lätt att ta tillbaka direkt ner i skritt också. Han fattar direkt galopp ur skritt och är väldigt reglerbar. Men det gick hur som helst ganska bra! 
Två gamla bilder på Toffee från hemsidan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback