Salza

Igår efter jag jobbat klart på Veda åkte jag raka vägen till nästa stall där Linnea redan hade gjort iordning Salza samt att hon var framskrittad för hand så jag bara sprang in i stallet, tog på mig stövlar, sporrar och hjälm och sen i ridhuset och hoppade upp på hästen. Gud alltså.. Hade ganska bråttom hem och blev dessutom sen från jobbet på Veda så det var så himla snällt av henne att hon gjorde iordning och allt åt mig♥
 
Jag red ett kort dressyrpass i ridhuset där jag mest red lite basic, skänkelvikningar och galopperade en del där jag jobbade på att få igång galoppen så att den blev rund och mjuk och även på att öka och samla upp igen vilket gick bra!
 
Det gick faktiskt väldigt bra måste jag säga och Salza var superfin! Lätt och mjuk i handen och jobbade på bra. Särskillt galoppen blev på slutet riktigt fin och rund med bra takt. Duktig!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback