Nougat

Igår red vi dressyr istället för hoppning då vi hade vikarie, och jag red Nougat. Vi red först fram en stund och sen började vi med skänkelvikning + volt som ingår i LA:3. Därefter red vi förvänd galopp, också den ur LA:3 med bågen och sen rakt fram.
 
I början var han jätte stel och stark och jag fick kämpa skitmycket, men när han hade kommit igång började han mjukna och på slutet var han riktigt fin faktiskt. Både kort och rund i formen samtidigt som han gick framåt och det var typ det jag strävade efter. Förvända galoppen var också bra, han håller galoppen lätt och det var bra överlag!
 
Är väl helt okej nöjd ändå. Han var som sagt jättejobbig i början och det var kanske sista 20-15 minuterna som han blev riktigt fin och gick framåt, även om man alltid önskar mer "action" av honom men det jag fick igår är jag nöjd med ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback