KM 2015

I lördags var det alltså KM och jag red LA:1 på Dorina och var utklädd till Nunna. Orkar inte skriva så jättelångt inlägg om det och har ändå faktiskt inte en enda bild från ridningen förutom film men då måste jag ta screenshots och det är inge kul.. Men hur som helst...

På framridningen kändes det helt okej, skänkelvikningarna dock blev hon ganska ostadig i men galoppen var helt okej och förvända är hon ju bra på så jag red igenom allt i programet. När vi kom in på banan blev hon jäääättejätte pigg och nästan lite hetsig. Fram med öronen och "flashade upp sig" mycket mer. I programet var hon dels överladdad och jag fick flera galoppinslag i programet och sen rann hon iväg mycket hela tiden och dumt nog satt jag och lyssnade på musiken så att den skulle stämma då jag hade klippt den så att det blev typ som en kürmusik... Jag satt typ och sjöng och sen helt plötsligt behövde jag vända upp på medellinjen och göra skänkelvikningen. Med andra ord lite slarvigt av mig och det tar jag på mig.
 
Var inte särskillt nöjd efter ritten. Hade typ inte helt kontroll över henne kände jag, hon ångade på mest och jag åkte med typ och sen alla jäkla galoppinslag.. Från skritten in i galoppen vet hon ju precis vad som ska hända så där blev det typ galopp 10 meter innan fattningen skulle vara.
 
Red i allafall på 62,5% vilket jag tyckte var ganska lagom bedömt för den ritten. Fick dock 8 och 9 poäng på tema och utklädad och sånt så det var iaf kul! 
Blev ingen placering men kom totalt 5:a.
Hahah såg verkligen ut som en tant i rött läppstift, aldrig igen ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback