Jogging

Idag var jag hos Salza kl 5 och satt upp i sadeln halv 6. Red sedan ett enkelt joggingpass i ca 35 min där jag bara fokuserade på att få henne helt mjuk i en låg men ändå rund och kort form. Hon tränade med Linnea igår så hon hade nog lite träningsvärk idag då hon i början kändes stel och spänd. Jag galopperade i båda varven på volterna och ställde igenom och jobbade på att få henne att ge efter och slappna av lite mer. Red massa övergångar skritt-trav och även galopp-trav-galopp övergångar på lite olika vägar. Tillslut mjuknade hon jättefint, jag fick ett jättebra sug i bettet och hon var rund och stadig på båda tyglarna. Hon kändes jättebra tillslut så jag red inte så länge till efter det. Bara galopp i båda varven och travade lite i lättridning hela passet, sen skrittade jag av.
 
Var verkligen en jättestor skillnad känslomässigt från början till slut. I början tänkte jag inte så mycket på det men i slutet av passet när jag kände hur fin hon blev och hur mycket lättare det blev märkte jag skillnaden. Aja hur som helst var hon jättefin.
 
Var raketsnabb i stallet efteråt. Av med alla grejjer och fixade hästen, in med henne i boxen och sen fixade jag all utrustning och åkte hem. Har nämligen ett tal att göra klart som jag ska ha i skolan imorgon, så jag åkte hem och BÖRJADE SKRIVA på talet :)))) Det här med att börja i tid det är inte min grej ;)
Gamla bilder från sista jag hoppade henne, börjar bli lite sugen igen ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback