Dagens ridskolecup

Dagens tävling blev inte som planerat kort sagt...
Framridningen på Jim gick ganska bra ändå men han bråkade väldigt mycket i högervarv i galoppfattningarna och när jag hade 5 minuter kvar till start började han visa ojämnhet i bak i höger varv och då fick jag i samma minut som jag skulle gått in på banan sitta av och byta till Ebbe som startade före mig, så direkt upp på honom, rida i 10 minuter och sen in på banan. Jättetråkigt med Jim då han ändå kändes helt okej, och jag var taggad på att tävla honom.
 
Men Ebbe då. Jag hade ju bara suttit på honom 1 gång tidigare och jag måste erkänna att det var svårt att sitta upp på honom och ha 10 minuter på mig att rida honom innan jag ska in på banan och rida igenom LA:1. Aa det var svårt. Det blev snabba 10 minuter på framridningen men jag fick massa hjälp av Magnus så det var tur. Lurigt med Ebbe för det känns som att det går så himla fort men i själva verket måste man driva på ännu mer för att han inte ska bli för kort och hög i formen.
 
Men inne på banan då, han spände sig lite ibland nere vid domarbordet men annars gick det väl ganska bra ändå! Jag var fortfarande inte helt vaken typ haha efter att ha bytt häst så fort så det var mest "äh vi kör". Fick inga större missar utan det var ett rätt så jämnt program. Fick två 8:or och flera 7or och så några 6,5 och 6, och det domaren noterade var att han behövde visa mer avspändhet. Korrekt dömt tycker jag idag, fick bra på det jag tyckte kändes bra och en 6:a på det som inte kändes lika bra.
 
Galoppprogramet kändes bäst, då var han stadig och i balans och vi satte båda förvända galopperna där han drog på och bytte galopp alla gånger på framridningen, och han har gjort det förr på tävling så det var jag nöjd med. Men aa helt okej ändå!
 
Resultatet blev 66,447% vilket jag är jättenöjd med, särskillt eftersom det var första tävlingen på honom och efter förutsättningarna. Tror dessutom det var personbästa i just LA:1! Har dock bara ridit det 6-7 gånger men det var nog det högsta jag fått hittils. Vi var bara 3 i klassen och Anna vann klassen så det blev ingen placering men jag blev 2:a, bara 2,5 poäng ifrån Anna så det var tajt i vår klass!
 
Här kommer bilder från idag, först på Jim som jag fick rida fram på och sen några få bilder på Ebbe under de 10 minuterna på framridningen!
 
Jim:
 
Ebbe:
ursäkta den j'vla armen haha



Kommentarer
Annorlunda

Hej!

Jag tänkte att jag skulle låta er fråga det ni vill veta om mig eller bloggen :)

Så det är bara att fråga på. Som ni vet så behöver man inte ha en blogg för att lämna en kommentar :)



Jag kommer svara på era frågor nästa måndag :)! .. Hoppas ni får en fin vecka, så hörs vi :)! ..


Förresten är det någon av er som har en facebook-sida till eran blogg? :) Vore kul och följa er där tänkte jag!

2015-11-16 @ 00:13:51 | http://annorlundamamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback