Salza

Idag efter skolan åkte jag till Salza. Hoppade upp i sadeln vid 17:30 vilket var precis lagom då jag kunde vara ensam i ridhuset eftersom privatlektionerna börjar 18:30, skönt att vara själv när det väl går ;)
 
Idag var mycket fokus på galoppen. Skulle rida igenom galoppdelen ur MSVC:1an med förvänd galopp på båge och sen två enkla byten, mellangalopp, ökad galopp och sånt. 
Även travdelen längs långsidorna öppna, 10-metersvolt, sluta red jag och dem klarar hon super! Egentligen kan hon det mesta men det är just galoppen som hon inte riktigt orkar i.
 
Förvända var hur bra som helst hela tiden så jag la den åt sidan och fokuserade på dem enkla bytena i stället som vi fortfarande håller på att lära henne. Vissa blir riktigt bra och hon svarar snabbt medans andra blir lite för mycket motstånd och travsteg mellan och hon orkar inte riktigt samla upp galoppen. Red bytena i slutet av passet då hon dessutom började bli trött och då blir det ännu svårare. Red några sista byten och sen travade jag en stund och tillsist travade av henne och avslutade med att skritta ut i solen! Det var dessutom nog första gången någonsin jag ridit utomhus på henne helt själv som hon skött sig precis hela vägen! Inget snurr och hopp alls idag, skönt ;)
 
Hon var superfin och jätteduktig men det blir så himla svårt för henne att orka med samling och sånt som behövs när hon ska klara de enkla bytena när hon redan är lite trött. När hon väl får styrkan och lär in sig mer kommer hon bli superduktig på det här för hon kan lite redan nu men som sagt, hon håller på att lära sig.
Kolla vad grönt och fint det är ute nu!
 
 
Nice outfit idag också ;) Hästen i gråa lindor och svart schabrak. Jag själv med gråa byxor m svart skoning, svarta stövlar, vit pike med svart tröja utanpå ahaha för den som bryr sig
 
Träns: PS of Sweden
Sadel: Tekna
Schabrak: Tekna
Benlindor: Schockemöhle
Paddar: Hööks tror jag



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback