Jim

Idag på dressyrspecialen fick jag rida Jim trots allt! Kul! Har ju inte ridit honom på några veckor nu så det var roligt! Vi red mest lite basic saker som 10-meters volter, ökningar och sånt för att få fina hästar.
 
Jim var till en början lite väl jobbig. Mycket bråk och studs och in med rumpan och det gick inte framåt lixom. Efter ett tag släppte det och han kunde trava på framåt och stadigt i formen. Ibland tyckte han det var jobbigt när jag satte mig ner men sålänge jag red lätt och red mycket framåt gick han helt okej! Han blev bättre och bättre med passet men på slutet när vi galopperade var han trött och började slänga med huvudet och byta galopp kors och tvärs så slutet på passet blev lite halvdant.
 
Men annars är jag väl ganska nöjd, trots allt bråk hit och dit men det hade jag förväntat mig. Han var fin medan han höll sig på marken och rullade på och det var kul!
Ni undrar kanske vad den fula skuggan på ca alla mina mobilbilder uppe i högra hörnet är och det är mitt mobilskal som har vikt sig över kameran men inte går att vika tillbaka... Fint
 
Heheh och snygghedda med piraten får också vara med ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback