Hoppning

Igår på ridningen så hoppade vi och jag hade Nova!
När vi värmde upp så var det först lite svårt men sen kom jag på ett knep på henne och då gick hon faktiskt väldigt bra ändå! Galoppen på henne är det oskönaste som finns men höger gick faktiskt bra! Vänster är inget att hänga upp i julgranen ;)
 
Vi började med att travhoppa några hinder och sen hoppade vi två hinder på en långsida med 6 ganska stora galoppsprång mellan. Första gången kom vi på 5 och en halv och då höll jag i henne rätt mycket, hon var sjukt pigg verkligen! Andra gången släppte jag henne lite mer men utan att driva på, då gick det undan och hon tog det på 4 språng ;) Haha största hästen i stallet klarar utan problem!
 
Sen hoppade vi bana en gång var och då gick det faktiskt ganska bra! Hon lyfte på hovarna och släpade inte med sig bommarna som hon kan göra ibland när det är lågt, bra tempo och jag kunde stämma av henne bättre, och hon kom bra på typ alla hinder.
 
Hon var superpigg och jätteduktig så det var jättekul att hoppa Nova!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback