Gårdagens uteritt

Igår på Veda red vi årets första uteritt! Våran grupp har ju bara varit inne även fast ponnysarna och lektionen innan oss varit ute men igår var det bra väder och ljust så då red vi ut!
Jag red Cyklamen som var supertaggad och pigg! Vi skrittade och travade bort till sommarhagen där vi travade och galopperade på den stora volten. I galoppfattningarna pep han ifrån sig sina tjut och skuttade lite, sen gick galoppen lugnt men såfort jag lättade ifrån lite på handen och väntade för att se om han gjorde något så drog han på som satan framåt haha. Red mest lite mer samlat för att ha någorlunda kontroll men något varv fick han dra på lite mer, haha det tyckte både han och jag var kul!
 
Mysig uteritt i supersuperskönt väder! Ljust och lite soligt men ändå svalt så man inte svettades ihjäl. Perfekt väder igår!
 
Om ca 30 minuter ska jag sätta mig på moppen och åka ut till Salza. Idag ska vi rida lite bommar och ev. småhoppa någon studs! Linnéa är med och hjälper mig. Och imorgon ska vi rida ut!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback