Dag 20. Något jag vill göra innan 2015 är slut

Ett litet mål eller en önskan kanske jag ska kalla det, är att ha tävlat Jim innan 2015 är slut. Resultatet spelar ingen roll för jag vet redan att jag inte kan förvänta mig allt för mycket, men jag vill bara rida in på banan med honom och genomföra ett program.
 
Jag har ridit Jim jättemycket på senaste tiden och enligt mig blir han bara bättre och bättre. Många pass har jag kännt att jag när som helst skulle kunna gå in och klara en LA utan problem, men andra pass skulle jag knappt bli godkänd i LC. Han är till och från hela tiden men oavsett hur resultatet skulle bli så vill jag absolut tävla Jim innan året är slut. Det kommer förmodligen bli en LA jag startar på honom första gången eftersom jag rider det programet i ridskolecupen och den enda tävlingen förutom cupen jag tävlar på storhäst är Klubbmästerskapet och där måste jag rida LA eftersom jag tävlar det vanligtvis.
 
Han är en väldigt fin häst, även fast man kanske inte tänker på det när man ser honom krångla och trassla. Han har jättefin trav, går stadigt och mjukt och har ett bra flyt när man väl hittar det. Jag tror absolut att han kommer bli superbra inne på banan när han har gjort det några gånger och fått mer rutin. Såklart måste även ryttaren tävla honom flera gånger och själv få rutin på hur man ska göra i olika situationer och hur mycket man kan kräva av honom inne på banan.
 
Han har startat lite enstaka hemma tävlingar så han har tävlat. Det kommer ta lång tid innan jag kan rida ett felfritt program på honom, men någon gång måste man börja!
 
Detsamma gäller med Salza. En "Dröm" eller "Mål" innan 2015 är slut är att ha startat henne på någon tävling. Jag har hela sommaren på mig att lära känna henne och lära mig mer på henne och så småningom vill jag ut och starta henne. Linnéa vill också att hon ska ut och tävla så när vi lärt känna varandra mer så ska vi så smått börja ta oss ut om allt går bra!

Tanken är att göra vår första start i augusti så hoppas det blir av!
//Carro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback