Woops...

Har helt glömt bort bloggen nu i helgen... Men här kommer en sammanfattning av vad som hänt:
Fredag: Red dressyrspecial på Jim på Veda. Red i mina nya ridstövlar för första gången också! Det var svårt men gick bra ;) Den här gången gick det mycket bättre än sist. Han gick mycket mer framåt och var enklare att sitta på lixom. Vi red massa framdelsvändningar och dem har han börjat förstå nu vad man menar och vad han ska göra så dem blir bara bättre och bättre. Sen lite skänkelvikningar, öppnor, övergångar och sen galoppjobb.
Traven var ganska bra och han flöt på hela tiden, rullade på jämnt lixom. Galoppen var lite svårare med fattningarna men några fattningar blev riktigt bra och han höll galoppen bra också när det blev rätt.
Ändå nöjd med honom!
 
Lördag: Jobbade i stallet mellan 7-16 med Jojjo och Adam. Det gick väl bra, inget gick dåligt lixom men vi fick massa andra saker vi behövde göra så vi blev lite sena. Efter det skulle jag ner och bygga staket men Sofia och Vilma hade fått upp typ allt när jag kom eftersom jag inte var klar prick 4, så vi fixade det sista tillsammans och satt och pratade en stund, åkte sen hem och gick och la mig rätt tidigt.
 
Söndag: Idag var jag på Veda vid 10 och halv 11 gick jag, sofia och vilma ner och red fram våra ponnys vi ska rida i ponnycupen. Vi red fram till 11 när Malin kom och då red vi igenom programet en och en.
Pandora var fin som vanligt, men blev rätt trött på slutet och tillslut fick jag ta ett dressyrspö på henne vilket man nästan aldrig brukar behöva. Inte för att använda det särskilt mycket utan hon får mer bjudning bara av att hålla i ett spö haha.  Programet gick bra om man tänker på själva hästen men jag själv har verkligen lite att träna på. Jag är VAN vid att alltid sitta med ojämna axlar och huvudet i en skev vinkel så när Malin säger åt mig att ändra på det, dvs sänka högeraxel och lägga örat mer mot axeln(så att huvudet hamnar rakt) känns det helt helt fel även fast det är rätt, och det är ju just för att jag är van vid att alltid rida på mitt sätt. Även idag red jag med stövlarna och dem kommer nog gå fort att rida in sig på!
 
Om typ 2 timmar ska jag till nästa stall. Som jag skrev ska jag provrida en ev. medryttarhäst. Skriver mer om det ikväll, vi hörs då!
//Carro
Favvoponnyn♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback