Tip Top

Ikväll red jag på Veda och vi red dressyr för Anna. Som jag skrev tidigare skulle jag rida Tip Top vilket skulle vara lite kul tyckte jag eftersom jag inte ridit honom på jättelänge.
 
Alltså jag vet inte vad jag ska säga haha, det gick verkligen jättedåligt. Han ser så himla simpel ut från marken men hela ridpasset var verkligen bara en stor dragkamp. Han lixom drar i bettet och då vill man automatiskt ta tillbaka men då blir han ännu starkare och jag blir påriktigt helt förlamad där uppe. Har lixom inget att påverka med. Jag förstod mig inte alls på honom och hur han funkar.
 
Stundtals gick det helt okej, galoppen var ganska bra och sen gjorde vi lite ryggningar som också gick bra. Men bara travarbetet som jag kämpade med hela lektionen att få igenom funkade verkligen inte. Han bara stretade och jag hade ett superhårt drag i handen precis hela tiden. Hittade honom riktigt aldrig.
Har gått så himla mycket bättre på honom men den här gången gick det verkligen inte alls. Det var lite samma känsla som att sitta på ett ånglok som bara tuffar på, och bromsen funkar inte, typ ;)
 
Superdålig känsla men tydligen såg det bättre ut än vad som kändes. Hur som helst kanske inte perfect match han och jag ;) Han är ändå trots allt en väldigt duktig ridskolehäst som är trogen och bra. Mysig i stallet och alla kan rida honom. 
 
//Carro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback