Kingen

Idag red jag Bailey på utebanan en stund och han var superfin! Det blev inte världens längsta pass utan mest checka av lite.
Traven kändes som vanligt ganska bra och vi påbörjade jobbet med slutorna, gick ganska okej faktiskt förutom att han blir lite rak stundvis men ville inte trycka på allt för mycket då vi inte jobbat jättemycket skolor ännu. Öppnorna och skänkelvikningarna kändes idag superbra!
Galoppen som varit lite trasslig den senaste tiden var idag faktiskt riktigt fin. Även fast han var het och på utomhus kunde jag faktiskt jobba tempoväxlingar, förvänd och enkla byten utan problem. Får verkligen rida som in i satan med sitsen och håller just nu på att lära mig själv att bromsa och samla honom utan någon hand alls... Snacka om att det är svårt men vi har kommit en bra bit på väg vilket är superkul!
Imorgon kommer Bailey hoppträna tillsammans med Adam, tror jag ska åka upp och kolla då det var ett tag sen.
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback