Gårdagens träning

Kan börja med att säga att det inte finns någon finare ponny i världen än Bailey, SATAN vad bra han gick igår! 
 
Jag märkte redan i stallet att han var på toppen humör. Han är annars aldrig arg eller sur men kan vara lite tråkigt, igår var han verkligen superglad trots att regnet hade gjort hans 2 täcken helt genomblöta. Han var supermysig och öronen framåt hela tiden. 
Väl på träningen var han superfin och ALLT satt verkligen. Vi jobbade en massa programdelar inför tävlingen på fredag och känslan var super. 10 metersvolterna i trav flöt på utan några problem och lika så 15 metersvolterna i galopp. Vi testade lite mellangångarter och tempoväxlingar.
Han var igår superfin i formen och samtidigt lätt att ta tillbaka i tempot. Jag kände för första gången på länge att jag kunde öka och driva honom in i handen utan att riskera att han rinner iväg. Han rörde sig superfint och allt kändes super.
 
Det är så kul när det faktiskt kan gå sådär riktigt bra. Många dagar är ett helvete att ta sig igenom och man vill ofta lägga ner allt. Jag är ganska dålig på att skriva om de dåliga passen. Men igår gick det så satan bra och detta pass kommer jag leva på ett bra tag och jag håller alla tummar jag har på att denna känsla håller i sig till helgens tävling!
//Hedda
Idag får Bailey en välfötjänt vilodag medan jag ska trimma Fresia lite, spännande!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback