Dagens hopptävling

Idag var det säsongens sista ridskolecup i hoppning innan finalen och jag hoppade Cyklamen. Var där runt halv 9 och borstade honom och fixade och sen red jag fram halv 11. Red bara fram i alla gångarter men skrittade rätt mycket då han kändes bra. Pigg och framåt och lyssnade.
 
Att gå in på banan var inga problem, han brukar ibland trassla vid ingången och så tar det en liten stund att få in honom men idag gick han snällt in. Däremot när jag hade hoppat fram och väntade på startsignal ville han vända åt andra hållet men han slutade snabbt och sen var han snäll hela banan.
 
Grunden var hinder 1-7 och han kom bra in på de flesta tror jag. Sen sköter han ju en del själv, dvs han hoppar ju bra och det går väl mest av bara farten haha. Han hoppade iaf grunden bra så kom till omhoppning där han även där hoppade bra. Var stilbedömning så man behöver inte satsa gärnet i omhoppningen utan tar man det lugnt får man som högst poäng ;)
 
Sen bytte jag och sofia men när hon skulle rida var han lite dum och skickade av henne efter första hindret vilket var riktigt synd.. Men dem fick gå in på banan igen senare och hoppa några språng vilket var bra, såg bra ut då!
 
Direkt efter ritten hann vi inte ens fixa hästen utan Sandra var snäll och tog upp honom och fixade och jag och Sofia bytte snabbt om och skulle sen åka till Hufvudsta. 
 
Hann inte vara med på prisutdelningen men jag fick i förväg mitt protokoll och rosett samt hederspris. Fick 112,5 stilpoäng och blev förstaplacerad. Jag var själv i min klass (haha) men den slogs ihop med 70 klassen så jag tävlade inte mot mig själv utan vi var ändå 4 stycken.
 
Sammanfattningsvis så var det ändå en kul tävling. Hade en bra känsla av ritten så det var kul! Eftersom detta var min andra placering i 60 klassen så går jag nu upp till 70 cm, skönt att äntligen klassa upp sig efter alla mina tappra försök och oturer i hoppningen haha. Nu är det ingen mer hopptävling fram till finalen den 6 juni så de tävlingar som är framöver under april och maj är endast dressyr.
 
Har lite bilder från idag som kommer upp senare i annat inlägg! Här är film från ritten och lite bilder!
//Carro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback