Dag 16. Mina tidsplan till tävling

Okej såhär brukar tidsplanen se ut om jag startar en klass till exempel 11.00 och det tar 1 timme att åka till tävlingsplatsen.
 
05.45 - Gå upp, klä på mig och göra frukost man sen kan äta i bilen på väg till själva tävlingen
06.15 - Åka hemifrån
06.30 - Vara i stallet, höa + krafta våra hästar och börja knoppa så fort hästen ätit klart, mamma kopplar släp och packar släpet
7.45 - Gå på promenad med hästen innan lastningen
8.00 - Lasta och packa in det sista i bilen, man vet aldrig hur lång tid det tar att lasta så vi brukar alltid vara tidigt ute. Sen blir man alltid sen i alla fall då man hela tiden glömmer saker och ting... ;)
8.30 - Åka 
9.30 - Komma fram, visa passet och checka anläggningen. Är vi tidiga passar jag på att kolla övriga ekipage rida eller bara förbereda mig mentalt någonstans. 
10.00 - Börja klä på mig och hästen och skritta fram för hand 
10.20 - Gå in på framridningen och börja värma upp
11.00 START
11.10 - Klar på banan så då är det tillbaka på framridningen och jogga av 
11.20 - Hoppa av och skritta av för hand i ca 10-15 minuter
 
Medan en av oss skrittar av hästen för hand kollar någon annan resulatet, är det chans till placering och klassen snart är slut behöver man inte plocka in hästen i släpet igen utan då börjar vi direkt linda ben och fixa. Är det långt till prisutdelning så att man inte vet om man blir placerad eller ej eller om man redan ligger utanför placering lastar vi därefter nästan direkt. Vi borstar och lägger på täcke osv först såklart.
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback