2 fina

Idag red jag först Bailey en sväng på utebanan, det blev ett ganska kort men väldigt intensivt pass. 
Jag jobbade vidare lite på det vi gjorde på träningen i måndags, alltså lite skolor och mycket jobb med vänstersidan. Jag tycker ändå att jag fick igenom honom ganska bra och mot slutet kändes han jättemjuk och fin! Jag är väll hysat nöjd ändå, han var ganska fin men det kunde absolut varit bättre, samtidigt var det verkligen inget dåligt pass heller ;)
Därefter red jag Queen en stund och henne red jag också på utebanan. Det blev mer ett joggingpass men lite åt dressyrhållet. Det var idag ganska mycket tryck i henne så hon blev stundvis lite hög i formen och ibland lite springig vilket är jobbigt men det var ändå helt okej. 
Jag gjorde lite skänkelvikningar, öppnor, och lite kort galopp. Det kändes helt okej. Det var verkligen inte dåligt men jag kände att vi bägge nog kunnat göra det betydligt mycket bättre!
Men som slutsats 2 ganska fina hästar idag, jag är nöjd med de bägge passen och det var superkul att få rida Queen då det inte blir sådär jätteofta.
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback