Kvällsritt

Jag var inte ute hos Salza förrens vid 7 så det blev en sen uteritt! Mamma var med och hade hunden med också så hon promenerade med. Det blåste sjukt mycket men var inte kallt som tur var eftersom solen låg på. Salza däremot var supersupertaggad och ville helst bara dra på. Skrittade en bit bort till en lång grusväg där jag travade lite fram och tillbaka fram tills mamma kom ikapp och på tillbakavägen tog jag lite galopp också och då kände jag extra mycket hur laddad hon var.
 
På sista biten som är perfekt galoppväg så travade jag bara av henne lite och tänkte sen skritta men hon taktade hem iprincip hela vägen, inte ett enda skrittsteg typ haha!
 
Men det var supermysigt och skönt att vara ute och Salza skötte sig superbra!
 
Kvällens stora MINUS:
- Dragkedjan på ena ridstöveln gick av!!! Har gått och väntat på detta så länge och idag sprack den. Sååå nu har jag inga hoppstövlar!! Jag ska hopptävla på lördag och jag kan ju inte precis hoppa i De Nirosarna... Suck.. Imorgon blir det en tripp till My One för att se om de har några billiga hoppstövlar som jag kan köpa. Verkligen inte vad jag ville lägga pengar på men jag kommer aldrig att klara mig i bara dressyrstövlarna så jaja...



Kommentarer
A

Om du inte vill köpa nya, varför byter du inte bara dragkedjan? :-)

Svar: För dessa stövlar är jätteslitna och sitter skitdåligt på mig och då kan jag lika gärna köpa nya, vill ej behålla hööks stövlarna. :-)
ponnyboken.blogg.se

2015-06-04 @ 01:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback