Hur jag hittade Salza

FRÅGA: Hur hittade du salza? Vilken sida osv
I slutet på mars började jag titta på lite annonser på HästNet då jag började fundera på medryttarhäst. Ville ha någon i Vallentuna och det är inte jättelätt att hitta men tillslut hittade jag en häst. Skulle få åka och provrida och gjorde det men det blev inge mer med det. Påväg hem bestämde jag mig för att åtminstonde maila på hästen jag sett tidigare- Salza. Hon stod i Vallentuna och jag visste vem hästen och ägaren var då Linnéa tävlar för Vallentuna och jag har sett dem på tävlingar här. Det jag tvekade på var kostnaden då jag inte skulle ha råd att betala själv. Men med bidrag från pappa så löste jag tillslut hur jag skulle ha råd med det hela, så jag åkte hem och mailade.
 
Fick tillslut åka och provrida henne och det gick superbra så skrev på ett medryttaravtal samma kväll och där började det hela, typ ;) Dagen efter var jag också där och red med hjälp från Linnéa och gick igenom precis allting i stallet jag behövde veta.
Samma helg skulle Linnéa vara borta i 3 dagar och då fick jag ta hand om Salza, tre bra dagar att lära känna varandra mer på!
 
Nu har jag ridit Salza i 3 månader och det går så himla bra! Är så nöjd med att jag hittat just den här hästen. Salza är sjukt fin och lärorik, samtidigt som hon är så personlig. Linnéa och jag kommer sjukt bra överrens och det är jag så himla glad för. Anläggningen dessutom äger. Jättehärliga och kunniga människor så man kan alltid fråga någon om man undrar något. Hos en annan häst hade det kanske varit att jag är där en gång i veckan och inget mer, och inte har någon större kontakt med ägaren men så är det verkligen inte för oss. Linnea är ibland med när jag rider, jag är ibland med när hon rider, vi rider ut tillsammans, jag följer med henne på tävling och hjälper henne, hon är med mig på tävling och hjälper mig. Hur skönt som helst att ha sån bra kontakt med hästens ägare.
 
Planer framöver är att boka in lite träningar och programridningar med Salza och i Augusti räknar vi med att jag ska starta henne för första gången. Tanken var LB:2 an på Augustidressyren på Veda men nu är den klassen borttagen och ersatt med en regional LA:3 så vi får se om jag anmäler mig till den, kanske blir en liten för tuff och svår start men vi får se, hur som helst är planen att börja tävla henne till hösten!
 
På de tre korta månaderna jag ridit henne har jag lärt mig sjukt mycket på henne och det går bra framåt så det ska bli så spännande att se hur det ser ut längre fram!
Den här bilden är det ju inte Salza på som ni ser utan Dorina, men här står Linnea med och hjälper mig på framridningen vilket jag är jättetacksam för, att få stöd och hjälp!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback