Zalmiac

Idag var jag i stallet och skulle rida och ta hand om Zalmiac som står i samma stall som Salza. Jag kom dit, fixade hans mat och sen helt plötsligt stod Salza i gången. Haha Linnéa var där och vi båda var lika förvånade över att den andra personen var där. Linnea red lite på Salza, som vilar imorgon istället, och jag tog Zalmiac.
 
Linnea skulle först rida lite i ridhuset på Salza så sålänge joggade jag Zalmiac lite där. När hon var klar red vi ut och idag lärde jag mig ännu en ny väg att rida! En bit bort på en grusväg ganska rakt fram där man kan ligga på och galoppera eller trava, såklart skritta också haha, och sen kommer man till en stor "volt" i en vändplan och då tar man samma väg tillbaka.
 
Zalmiac var iaf jätteglad att få komma ut och jättepigg! Red i låga formen hela uteritten men det var ganska kravlöst. Han tog lite glädjeskutt i galoppen som han är känd för på våra uteritter, därav måste man rida först på Zalmiac så att han inte får för sig att busa till det eller något ;)
 
Vi var ute i ca 1 h och sen väl tillbaka fixade jag honom och all utrustning och sen åkte jag hem!
Gammal söt bild på Z haha ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback