Söndag

Jobbade på Veda mellan 7-16 idag, 8 hästar hemma och det var superchill. På morgonen bara fodrade jag, åkte till sommarhagen och checkade hästarna där medans hästarna där hemma åt frukost. Sen tillbaka och släppa ut hästarna och 3 hästar ut i skritten och därefter hagen. Sedan var allihop ute hela förmiddagen och då mockade jag, fyllde på spån, la in lunchen, gjorde kvällspåsarna och sopade så allt sånt jobb var iprincip klart vid 9 tiden. Tog in hästarna över lunch och sen fick dem gå ut igen och var ute hela eftermiddagen så det var nada att göra i själva stallet då allt var klart redan. Blev massa tid för annat då och blev självklart klar i tid, annars är man ju lite väl seg ;)
 
Efter det åkte jag till Salza där jag red ett dressyrpass i typ 50 min med fokus på att hon skulle vara kvick och svara framåt för skänkeln som varit lite sisådär senaste passen. Bättre idag men fortfarande segt och drygt lixom. Gjorde lite förvänd galopp på stor volt. Jag skrev ju för inte så länge sen att förvända är så stadig och stabil att jag inte behöver lägga mer fokus på det inför tävlingar- Nu däremot måste jag verkligen ha fokus på den! Höger är ganska bra men vänster flyter hon ut riktigt mycket och tappar ofta galoppen, speciellt direkt när jag kommer ut på rakt spår och det är ju inte alls bra så måste verkligen träna mer på den delen.
 
Är verkligen inte jättenöjd- allt kändes så tungt idag. Tungt att rida typ... Imorgon vilar hon och tisdag ska hon ridas ut av Linnea. På onsdag kör vi på igen och då blir det dressyrpass med hjälp från Linnea, behövs verkligen just nu i vår svacka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback