LA:3

Om två veckor idag ska jag tävla LA:3 för första gången och samtidigt tävla på Salza för första gången. Själva programet tycker jag är ganska roligt men väldigt tekniskt och man måste verkligen tänka ordentligt i programet för att det ska bli rätt, händer ju saker typ hela tiden.
Tänkte visa hur programet ser ut här ifall någon skulle vara intresserad haha.. Samtidigt lägger jag till en egen kommentar om vad jag själv ska tänka på på just Salza.
 
1. Inridning i galopp, halt, fram i trav. Hamna rätt på medellinjen och försöka rida så rakt som möjligt.
2. Vänster varv, mellantrav snett igenom Våga släppa henne och orka sitta så att hon kan länga så bra som hon kan!
3. Skänkelvikning till X, sen rakt fram. Passa så att inte bakdelen hamnar före och försöka pricka medellinjen när jag rider rakt fram.
 
4. 10 meters volt till vänster, ut i höger varv. Hålla igång traven och inte låta henne bli låg i formen, lätt hänt.
5. Mellantrav snett igenom. Samma här, våga släppa och orka sitta ner.
6. Halt, rygga ca 4 steg, fram i trav. Vara noga med antal steg och sen direkt fram i trav.
 
7. Halv volt typ eller någon båge med förlängd form. Våga länga ut formen så att det blir en tydlig skillnad.
8. Skänkelvikning till X. Samma här, passa bakdelen och hamna rakt på medellinjen.
9. 10-meters volt till höger. Samma här, hålla igång traven och formen.
 
10. Skritt mellan C och M. Inget speciellt, bara göra en mjuk övergång
11. Ökad skritt till E. Öka :)
12. Ganska snabb vändning mot mellan B och P, mellanskritt. Vara med på vändningen och komma ut innan P så jag hinner rakrikta henne innan jag är vid P.
 
13. Galopp vid P. Passa bakdelen så den inte hamnar före.
14. Vänd halvt igenom i samlad galopp, kom ut mellan B och P. Driva genom svängen!
15. Båge i samlad förvänd galopp, bryta av vid V. Noga med ställningen och att hon inte genar i bågen.
 
16. Trav till A, vänster galopp. Mjuka övergångar
17. Mellangalopp längs långsidan till R, där samlad galopp igen. Öka men passa bakdelen så den inte hamnar innanför, driva i övergången till samlad galopp så hon inte bryter av till trav, väldigt lätt hänt!
18. Vänd halvt igenom i samlad galopp. Driva i svängen!
 
19. Båge i samlad förvänd galopp, bryt av vid S. Noga med ställningen och hålla igång galoppen.
20. Trav till C, höger galopp. Mjuk övergång
21. Mellangalopp snett igenom till V. Öka och noga med övergången till trav
 
22. Vänd upp på medellinjen i trav, hälsning. Bara försöka rida så rakt som möjligt och försöka göra en jämn halt ;)



Kommentarer
Josefin Nilsson

Så fin bild på er! :)

Svar: Tack! Jag gillar den också! :)
ponnyboken.blogg.se

2015-07-24 @ 23:23:08 | http://josefinnnilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback