Jogging med bommar

Som vi trodde var det regn och blås ute vid 10 när vi var i stallet. Alltså red vi inne idag. Linnea red Zalmiac och jag joggade Salza med lite travbommar.
Fokus idag var bara att få henne låg och rund i formen och att hon skulle slappna av. Joggade först fram lite på volter, serpentinbågar och lite tempoväxlingar och sen tog jag lite galopp i båda varven där hon skulle vara låg i formen och ha ett lugnt tempo. Varierade ställningen utåt och inåt på volten och jobbade verkligen med låg låg låg form.
 
Red lite förvänd galopp också men även den i låg form och lugnt tempo. Behövde inte driva ett dugg framåt utan hon höll galoppen helt själv och stadigt och bröt av när jag bad henne. Superbra!
 
Red sen på volten över bommarna i båda varven ett tag där Linnea hjälpte mig mycket.
Efter passet skrittade jag av henne utomhus och sen fick hon gå ut i hagen!
 
Nu är jag hemma igen och har duschat + ätit "lunch" hemmagjord av mig, dvs gammal färdig pasta i kylen och sen lite skinka, wow fancy ;)
 
Om 3 timmar ska jag ta tåg in till stan och möta upp familjen där då vi ska äta ute ikväll så har en stund hemma att bara vara.



Kommentarer
Elin

Såå söt! <3

2015-07-26 @ 13:59:18 | http://elinohyeah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback