Ridit

Vi provade som sagt lite sadlar idag och pessoasadeln låg bra på Bailey men var en aning liten för Adam... Denna är juniormodellen och är mycket billigare än den vanliga och ändå skiljer det 0,5 tum mellan dem, supersynd verkligen.
Men efter att Adam ridit lite i sadeln red jag ett dressyrpass. Han kändes ganska bra faktiskt. Gjorde en del öppnor och skänkelvikningar vilken inte var helt lätt men som ändå var okej. Red även med eggbettet idag och jag tycker att det var mycket bättre än det 2-delade så vi kommer fortsätta variera lite med det. 
Jag jobbade även en del galopp för att få igång honom ordentligt bak och han var superfin i galoppen verkligen, riktigt kul!
Pelle skulle egentligen longeras idag men jag hade så otroligt ont i mitt knä/smalben så en stark Pelle blev lite mycket tyvärr så han fick vila idag, mamma rider ut på honom imorgon. 
Imorgon jobbar jag 7-16 så då blir uppdateringen inte så bra, mamma och Adam rider alla 3 hästar.
//Hedda
Bild från programridningen nu i måndags!



Kommentarer
Julia Forsbacka

Kul att det gick så bra :)

2015-01-03 @ 20:06:19 | http://forcebacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback