Ponnycupen 11/1

Idag mötte vi Överby i Ponnycupen dressyr! På morgonen var vi hos dem och det var start kl 9!
 
Jag fick rida en lite övervuxen D-ponny som heter Champion, kände igen honom från förra året då han också gick med. Iaf en supersnäll ponny som enligt mig var ganska simpel. Det svåra var ju att få den lite högre i formen då den naturligt går rätt lågt med huvud och hals, men den är ändå mjuk och väldigt lydig, framme för hjälperna och allmänt duktig tycker jag!
Framridningen kändes bra, red lite delar ur programet och sen var jag typ redo. Laget i startordning såg ut såhär:
Vilma Halvarsson - Saturnus(som jag red förra året;))
Caroline Davidsson - Champion
Hanna Jansson - Sandor
Sofia Thurén - Darco

Inne på banan gick det också rätt bra! Han blev lite spänd mellan traven och galoppen men annars var det ett ganska jämnt program, inga större missar utan mer lite ojämnt här och där. Men ändå nöjd absolut! Resten av laget red skitbra och matchen slutade faktiskt i vinst för oss! Vi vann med ca 20 p tror jag, och individuellt red jag ihop 66,61% vilket jag ändå tyckte va bra!
Här ser man ju då anledningen till varför jag ska köpa nya stövlar ;) ;) ;) ;) ;)
 
Efter matchen åkte vi direkt till Veda. Först fixade vi lite i ridhuset, hämtade ponnysarna i hagen och så fick dem äta lunch medan vi fixade massa annat. Sen knoppade vi och fixade dem fina och så red vi fram halv 2. Laget i startordning såg ut såhär:
Caroline Davidsson - Pandora
Sofia Thurén - Jane
Hanna Jansson - Dumle
Vilma Halvarsson - Ludde
 
Pandora kändes iaf sjukt fin idag! Började med att jogga fram henne lite, sen korta upp och rida lite mer delar ur programet, galoppfattningar ur den fria skritt-delen, och lite till. Startade 2 och hon var en riktig klippa! Tror ingen miss alls om man tänker programet, sen blev hon lite spänd och taggad vid galoppen samt lite hastig trav efter galopperna men det var ingen som vägde ner ritten precis.
Resultatet blev att vi vann även denna match!! Jag själv red på 70,35% och tog individuell guldmedalj!
 
Fina fina Pandora och världens bästa lag!
kommer bättre bilder från kameran imorgon! :)
 
Mer bilder kommer i egna inlägg i flera delar under veckan. Har massa på kameran som är hemma hos mamma så laddar upp i inlägg imorgon!
Nästa match är mot Tyresö och den är redan nästa söndag! På morgonen borta hos dem och på eftermiddagen hemma hos oss!
//Carro



Kommentarer
Amanda

Åh vad kul grattis!
Vilka ska rida och vilka hästar ska gå med när ni möter Tyresö? :)

Svar: Samma ryttare och nästan samma hästar, blir lite byten men jag sitter på Pandora iaf! :)
ponnyboken.blogg.se

2015-01-11 @ 19:39:34
Caroline

Grattis!

2015-01-11 @ 23:17:31 | http://www.wingqvist.blogg.se
Caroline

Grattis!

2015-01-11 @ 23:17:31 | http://www.wingqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback