Inför tävlingen

I år har jag lovat mig själv att bli mycket bättre kring planerandet av tävling. Nu är det 5 veckor kvar till tävlingen på Täby där jag rider LB och LA om allt flyter på nu. Såhär ser upplägget ut fram tills dess.
 
v. 4 = Anna träning på måndagen, säga att vi behöver lägga fokus på galoppen och samlingen. Bailey blir en aning lång i galoppen och rinner iväg, jag måste lära mig korta upp honom rejält och kunna samla. Resten av veckan ska gå i samma tänk. 
v. 5 = Återigen Anna träning, gissar att vi tränar samma här som veckan innan. Likaså resten av veckan. Börjar det sitta bättre kommer vi börja öva på förvända galoppen allt mer och mer på andra linjer och även 10 och 8 metersvolter i galopp.
v. 6 = Fokus på skänkelvikningarna så att de sitter till 100% åt bägge hållen. Även fokus på 10 metersvolterna i trav och galopp. Fortfarande ska vi tänka mycket på samlingen i galoppen men gissar på att vi här har hittat lite knappar. Denna vecka ska jag även bestämma mig om jag åker på tävlingen, här finns fortfarande tid att avanmäla men under denna vecka ska jag bestämma mig helt och hållet.
v. 7 = Finslipa allting, rida igenom programmen en miljon gånger och verkligen lära mig vart alla svagheter och problem kan uppstå, hur mycket kan jag trycka på och hur mycket kan jag göra si eller så för att det inte ska brista. Märker jag att något blir svårt eller jobbigt tränar vi som fasen på det.
v 8 = TÄVLINGSVECKAN. Samma sak som veckan innan, träna på allt som behövs och träna på små fin detaljer. Kanske försöka boka in en extra dag för tränare annars får mamma hjälpa mig från marken. Ska försöka sno lite dagar från Adam så att jag får sitta på honom så mycket som möjligt så att jag har de bästa förutsättningarna. Tävlingen är på söndagen så jag har hela veckan på mig att förbereda mig både fysiskt och mentalt.
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback