Fredag

Vi var runt lunch uppe i stallet och motionerade alla 3 hästarna. Queen fick sig en promenad och Bailey och Pelle reds ett varsitt dressyrpass, Adam red Bailey och jag Pelle.
Pelle kändes ganska bra ändå. Han låg dock på väldigt mycket och var en aning stark och pigg på framåt men inget jätteallvarligt ändå. Jag jobbade en del skänkelvikningar och lite galoppombyten. Skänkelvikningarna var som vanligt bra men bytena var lite blandade. Han lyssnade bra och bytte bara av att jag satt över på andra sittbenet, riktigt kul! Dock var han ibland lite på och bytte riktigt stort och sen drog iväg i full fart efter att han bytt. Ibland blev han så laddad att jag behövde göra en tvärnit för att få honom att lyssna på mig.
Meeen överlag var det ändå ett bra pass kan jag tycka. Han kändes super när jag travade av honom.
 
På veda hade grupperna slagits ihop då det var så många borta så i min grupp var vi bara 5 st varav 2 var ponnyer, superskönt. Jag red på Caramelle och det gick faktiskt inte alls bra idag. Vet inte alls vad det berodde på men idag funkade ingenting. Efter en del galopp blev hon rundare men nej fy, kändes inte alls bra, nya tag nästa gång! Vi har haft en period med ändå ganska bra ridpass så nu var det väll dags för ett lite sämre pass.
 
Imorgon ska Bailey ridas ett dressyrpass och vi får se hur det blir med Pelle, kanske joggar en stund eller longerar, får se lite. Vi har nu också lånat hem ett par hoppsadlar till Bailey så de ska provas imorgon. Den ena är superfin och sprillans ny men det är ändå ett okej pris på den så den verkar superbra, en pessoa men utbytbara koppjärn så man kan byta bomvidd, allt mellan normal till xxx-vid, den passar då antagligen bra på Bailey och man kan även anpassa för ens egna ben så den passar säkert oss också, super verkligen!
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback