Söndag 15 februari

Ungefär vid lunch åkte vi iväg till Upplands Väsby och köpte ett Sprengerbett och Leovet shampoo på Stockholm ridsport, vi har sagt hela tiden att Bailey ska få ett ordentligt bett till dressyren vilket han nu äntligen fick, jag testade det idag och det kändes sjukt bra.
Jag red då idag i ridhuset och planen var att mest känna av lite programdelar till nästa helg och välja ut våra svagheter så att Anna kunde hjälpa oss med det imorgon men Bailey var rätt svår idag så det ett hårdare pass istället.
Har var superfin och jag fick verkligen fram de bra gångarterna i honom men vi stötte på en del trassel här och där, mest i galoppen där han hade svårt i den förvända men vi fick mot slutet till det rätt bra. Skänkelvikningarna var också ganska svåra så det blev mycket fokus på dem också. 
Men Bailey var superfin även fast han ibland tramsar, det gäller bara att jag tar den fighten så jag direkt får igenom det, det funkar aldrig att ta genvägar och säga "Jag tar hand om det imorgon", trust me, det blir bara hundra gånger värre.
Men som sagt är jag supernöjd med dagens pass och nya bettet kändes hur bra som helst, det är helt galet att det kan göra en sån stor skillnad mellan ett hööksbett och ett dyrare som nu Sprenger, helt klart värt pengarna!
//Hedda
Glad Trollis som älskar solen ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback