Sammanfattning

Har inte riktigt haft tid till bloggen under helgen som gått alldelles för fort, så gör en sammanfattning här om helgen som varit :)
 
FREDAG: Dressyrspecial på Jim för Evelina. Första halvtimmen gick faktiskt riktigt bra och kan kändes jättefin och lydig. Trav direkt från första övergången skritt-trav, inte ett galoppsteg(!!!). Han va allmänt duktig, lite svår i skänkelvikningarna då jag aldrig riktigt fick med bakdelen. Rider honom varken med spö eller sporrar så ibland så vill man ha ett spö bara för att peta lite på bakdelen så att han lär sig att flytta med den också. Nackdelen är att han är så jädra känslig för spöt eftersom han inte ridits med spö knappt någonting alls. Har haft det någon gång men det räcker att man lägger spöt intill baken så flyger han ;)
Galoppen var lite svårare faktiskt. Var lite trassel och han orkade inte riktigt bära sig. Vi jobbade 10-metersvolter men det var lite svårt. Jag behövde driva riktigt mycket och ibland orkade jag inte så då blev det avbrott. Red istället mycket galopp längs spåret och ökade och minskade för att han skulle få igång galoppen och orka hela vägen typ haha. Men är ändå nöjd med honom!
 
LÖRDAG: Helgjobbade i stallet med Linnea och Erica, och även Caitlin hjälpte till så vi blev klara med allt supersupersnabbt. All mockning och sopning klar kl 9 och då var hästarna dessutom redan klara i skritten. Raketfart hade vi men det blir ju så när man är 4 pers ;) Efter jobbet byggde vi banan inför söndagen och sen var det årsmöte. Jag läste useks årsredovisning och sen tackade jag för mig eftersom jag nu har avgått som ordförande för ungdomssektionen. Har varit med i 5 år och ordförande i 2 år så nu lämnade jag över posten! :) Efter årsmötet vid 18-19 ungefär kvällsfodrade jag i stallet och sen åkte jag hem.
 
SÖNDAG: Imorse var vi på Mälaröarna och kollade Ponnycupen i hoppning. Alla våra ryttare red superbra och alla var felfria! Matchen blev oavgjord, Mälaröarna hade en uteslutning men man räknar ju bort ett fel så det blev lika. Efter det åkte jag Anna och Elvira en sväng förbi Donken och åt lunch och sen var klockan inte så mycket så jag och Anna stannade på Sthlm Ridsport. Vi blev där ett tag, först kollade grejjer och sen skulle Anna mäta till stövlar och det brukar ju ta lite tid så jag hann titta på allt möjligt haha. Fick med mig hem nya vita benlindor, en ny hjälmspray samt Leovet balsamspray, världens bästa produkt påriktigt! Ska skriva om den i ett inlägg som kommer på inställt om typ en månad hahah... Efter det var det hemmamatch mot samma lag. Denna gång hade vi turen på vår sida och vann matchen och alla tjejerna var jätteduktiga!
 
//Carro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback