Packningslista

Såhär brukar jag ha allt organiserat på endagars tävlingar. Lätt att slarva bort allt så jag utgår alltid efter en och samma lista så undrar jag vart något är är det lättare att kolla på listan vart det brukar ligga än att riva fram allt och stöka till ;) Men tänkte hur som helst visa er listan nu i ett inlägg, kanske kul att se.
 
I bakluckan på bilen:
♦ Sadel med shabrak och padd (nummerlapp på schabraket)
♦ Träns (+ev ledträns, då med nummerlapp)
♦ Vita skydd, lindor, boots, även paddar till lindorna
♦ Olika täcken, har alltid med ett annat än de hästen åker i ifall de skulle bli jättesvettiga eller om vädret skulle ändras osv, har även med mig ländtäcke
♦ Ryktväska med borstar, glansspray, ev flugspray, snoddar, godis, lädertvål, skokräm, handuk osv
 
Baksätet av bilen:
♦ Stövlar 
♦ Kavaj + plastrong
♦ Hjälm med hanskarna och sporrarna i hjälmpåsen
♦ Ev kamera om den är med
♦ Framridningsväska
♦ Andra kläder, dvs jacka, fleece, jeans 
♦ Påse med mina hårgrejer + hörlurar till framridningen
 
I släpet:
♦ Hönät m. hö - hänger alltid längst fram vid fönstret 
♦ Extra hö i påsar + krafthinkar
♦ Vattenhink + saft till vattnet om de inte skulle vilja dricka 
♦ Grep + sop
♦ Extra lädergrimma ifall den andra skulle gå sönder, man blir ju lite hjälplös utan grimma..
♦ Longerlina till lastning och urlastning
 
Framridningsväskan:
♦ Handukar att torka av utrustningen med
♦ Vattenflaska fylld med vatten till mig
♦ Plastpåse till ev blöta eller leriga skydd/lindor
♦ Kameran om den är med
♦ Sockerbitar innan start och morötter efter start
♦ Extra nummerlapp med rätt nummer på
♦ Flugspray om det är den säsongen
♦ Programmet jag ska rida utskrivet på papper så att jag kan kolla i sista minuten om det behövs
♦ Snoddar om någon knopp skulle gå upp
♦ Grimskaft eller longerlina så att föräldrar/hästskötare kan direkt ta hästen efter jag hoppat av och börja leda
♦ Hörlurar om vi skulle glömt ta de från bilen
♦ Extra sporrar, runda och korta. Har annars mina lite "vassare" och Bailey är ju ganska känslig så funkar dem inte på framridningen kan man alltid byta.
 
Hästen åker i: 
♦ Lädergrimma med ludd på nacken och nosen
♦ Lindor med höga paddar fram och bak
♦ Boots runt om 
♦ Täcke - olika beroende på årstid, ibland får de åka nakna om det är riktigt varmt
♦ Svansskydd/svanslinda så att de inte trycker svansen mot dörrarna (vi har inte bom bak i trailern utan dörrar)
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback