Gårdagens träning

Igår var det återigen Anna Dufva träning tillsammans med Bailey.
Han var superfin och vi jobbade mycket med hans gångarter. Nu har vi ett tag bara bromsat så att han väntar exakt hela tiden men nu när han väl gör det så kan vi börja trycka på framåt igen. Verkligen inte så han rinner iväg och trippar utan så att han verkligen travar med stora kliv och med schvung. Han var superfin och rörde sig fantastiskt bra. Vi hade lite samma tänk även i galoppen där han tillslut galopperade riktigt fint med stora luftga spårng utan att han rann iväg. 
Vi jobbade några öppnor och diagonala skänkelvikningar som gick toppen! Sen gjorde vi lite förvänd galopp på volt och lite enkla byten. Den förvända galoppen gick bra men han föll inåt i ena varvet, jag måste helt enkelt lära mig rida ordentligt och inte bara åka med hehe. De enkla bytena är ganska svåra då han i övergången till skritt blir jättestark så vi jobbade på att jag verkligen ska klara av att sitta emot, sen jobbade vi även på att han verkligen ska samla sig innan avbrottet så att det inte blir slängtrav.
 
Men men, jag är riktigt nöjd över Bailey, han var superfin!
Bailey är verkligen en ponny som inget går att rusha fram, vi märkte nu att vi behövde backa massa steg för att ens kunna trycka på framåt, inget går att att skynda fram och hoppar man över massa steg så går det åt helvete haha, lite kul egentligen då man verkligen får lära sig rida på riktigt!
//Hedda
Hahha detta var ju ett tag sen, ridskolecup final 2012 (?) blev delad trea på Käck i dressyren



Kommentarer
Astrid

Kan du inte lägga upp lite ridbilder/filmer på Bailey? Skulle vara jättekul att se!

Svar: Absolut så fort jag får film eller bild haha... :)
ponnyboken.blogg.se

2015-02-03 @ 21:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback