Cyklamen

Igår var jag på Veda runt 5 och var med usekgänget och hjälpte dem lite, sen red jag lektion på Cyklamen. Vi red en del 10-metersvolter, skänkelvikningar, serpentiner och övergångar. Rätt basic, även minska och öka på volter. 
 
I början var han framåt och fin men lite tung så att säga. Lite tung i handen och ibland ångade han iväg lite så fick samla upp honom mycket för att han skulle lyssna på förhållningarna och få honom att lätta av lite från handen.
Mot slutet blev han väldigt fin ändå, då fick jag till hans större trav också som är superfin när man själv väl orkar driva så mycket ;) Han blev lätt i handen och bar sig själv mycket mer. Han var rätt duktig tycker jag ändå! Var lite jobb för att han skulle bli bra men det blev bra tillslut.
Galoppen var också rätt okej, kunde samla den mycket men behövde självklart hålla om väldigt mycket. Det var galopp på stora volterna och jag tror lite på 10-meters volter så det är lite svårare än de större volterna.
 
Men det kändes iaf bra, om jag får honom på söndag har jag ridit honom lite innan nu och det är ju alltid skönt.
 
Idag ska jag rida i hoppspecialen istället för Anna och då ska jag rida Cyklamen igen så det ska bli kul, så himla rolig att hoppa! 

//Carro
gamla bilder



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback