Ridpassen (tisdag)

Vid lunch skulle jag ta moppen(!!) till Salza men såklart startade den aldrig utan där och då tog nog livet på den slut... Var ensam hemma och var tvungen att hinna till stallet ganska snart eftersom jag skulle till Veda direkt efter och rida där. Slutade med att jag fick ta en buss som var den enda som skulle gå på resten av dagen, tror det går typ 4 bussar ut dit på hela dagen, varav två går innan 08.00 ;) Kan säga att det var som att åka på Safari i Markim. Bussresan tog 55 minuter som med bil tar 20, jag såg påriktigt typ hela Markim! haha sjukt uttråkande men tillslut kom jag fram...
Red Salza i ridhuset i nästan en timma. Hon var ganska stretig och försökte dra ut nosen flera gånger samtidigt som hon sprang på så jag fick ändra upplägget lite och red istället bara lösgörande och massa övergångar för att hon skulle sluta tjaffsa i formen och gå mjukt och stadigt. På slutet var hon fick och hon gjorde en ökning som var suuuperfin!
gammal bild
 
Direkt efter åkte jag till Veda där jag red lektion. Fick rida Ebbe och vi red ett dressyrpass med en övning där man skulle upp på medellinjen och lägga volter till höger och vänster och sen skänkelvikning eller sluta upp till C där man sen fattade galopp och red långsidan ner och sen började om. Ebbe var faktiskt riktigt fin och mjuk! Inte alls springig/stark/spänd utan joggade på bra. Han var superfin i övningen vi gjorde och bäst var nog galoppen som var både samlad och rörlig och han låg inte alls på så mycket i handen som han kan göra ibland. Jättenöjd med honom!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback