Dubbla ridlektioner

Idag har jag fått rida två lektioner istället för två andra som inte kunde rida sina så jag fick lyxen att rida båda passen! :) Först dressyrspecial där jag fick rida Jim som blivit bra igen och sen var det hoppspecial på Robban!
 
Jim: Eftersom det var första gången han gick sen typ två-tre veckor tillbaka då han varit halt så fick jag ta det lite lugnare än vad de andra gjorde. Mest enkelt jobb på raka spår och stora volter och flyttade undan lite för skänkeln några steg åt båda hållen. Han var faktiskt väldigt fin och bråkade ingenting som jag var lite beredd på men han joggade på i bra takt och var stadig i formen och skötte sig väldigt bra! Tog sen lite galopp i båda varven som också gick bra. Alltså väldigt enkelt men det var på precis den nivån idag som jag kände räckte. Nöjd med Jimpan och glad att han är bra igen!
 
Robban: Sen var det hoppspecial och jag fick rida Robban! Vi red fram i trav och galopp en stund, vänstergaloppen var jobbig då han på rakt spår drog in rumpan rejält men när jag skulle flytta tillbaka den studsade han med bakbenen och bytte till korsgalopp och höll på, men i högergalopp var det jättebra och då var han dessutom rund och fin i bra stadig galopp. Sen hoppade vi fram lite på enkla kryss, sen på två hinder med 4 och 5 galoppsprång mellan för att träna på att ta tillbaka och kunna öka på. Sen hoppade vi lite linjer och tillsist så hoppade vi en bana. Banan gick faktiskt riktigt bra! Robban var supertaggad och hoppade superfint! Ganska högt över hinderna hoppade han, även en gång när jag kom lite kort in och då brukar han riva men idag lyfte han högt på benen! Hade jämn rytm i galoppen och det flöt på, han landade i rätt galopp typ hela tiden och kom rätt på hinderna så banan gick riktigt bra tycker jag!
bilder från Ridskolecupfinalen -2014 på Robban!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback