2015

Som vanligt så måååste man ju göra en superlång sammanfattning av allt som hänt under hela långa 2015! Det är nu man inser hur sjukt mycket som hinner hända på ett år! Tar inte med alla vanliga ridpass eller jobbdagar i stallet, då blir inläggen några mil för långt ;) Förbered er för ett jvligt långt inlägg haha..
 
JANUARI:
Första dagarna på året var jag i fjällen och åkte skidor
Var på Tom Tits experiment med alla äldre syskon ur familjen, superkul var det!
- Red programridningar inför Ponnycupen på Pandora
- Spenderade x-antal timmar i stallet på lördagkvällar med att tvätta och klippa ponnys inför PC med Hanna
- Årets första tävling var Ponnycup dressyr på Överby där jag fick rida ponnyn Champion. Vi red ihop 66% och laget vann!
- Samma dag red vi hemmamatch mot Överby och då red jag Pandora på 70,35%, fick guldmedalj och laget vann igen!
- Försov mig en dag till skolan och från sovandes till springandes påväg till bussen tog 4 min för mig, tror det kan vara världsrekord.
- Tävlade Ponnycup borta på Tyresö där jag red en ponny som heter Mickey. Lite missar och en bockning in i första galoppfattningen men fick 65%, silvermedalj och laget vann!
- Därefter hemmamatch mot Tyresö. Red Pandora på 69,46% och laget vann! Därmed gick vi vidare till semifinal!
- Tävlade Hilda i tidshoppning och vann!
 
FEBRUARI:
Slutade som ordförande i Ungdomssektionen
- Åkte till Romme över en dag med klassen och åkte skidor
- Red min första LA:1 på storhäst på fina Cyklamen. 65% och 2:a placerad!
- Fyllde 17 år som jag firade med att vara sjuk hela dagen och rida lektion på kvällen där jag blev ännu mer sjuk!
 
MARS:
Hopptävlade en stilhoppning på Cyklamen och vann!
- Köpte mina dressyrstövlar från De Niro! Bästa köpet 2015 kan det nog vara, ett vettigt och välbehövt köp!
- Det var strömavbrott på Veda en kväll när jag jobbade och skulle rida och det var lite spännande, inte helt lätt att jobba och fixa med hästar i bäckmörker.. 15 min innan min lektion skulle börja kom ljuset tillbaka så då var vi snabba att fixa hästarna och sen rida.
- Red programridning inför semifinalen i Ponnycupen, vi fick några extra träningstillfällen inför semifinalen vilket verkligen uppskattades av oss!
- Provred Salza och samma kväll skrev jag på kontrakt och blev officiellt medryttare på henne! (Shit vad tiden gått fort!!)
 
APRIL:
- Var i London med mamma över 4 dagar
Red programridning igen inför PC på Pandora
- Red första omgången av semifinalen i PC. Hemmamatch mot Tungelsta och jag red Pandora på otroliga 75,178% och hade till och med en 9,5:a i protokollet på en uppridning+halt!!! Det var lite sjukt haha! Alla 4 i vårt lag red på över 70% och vi vann matchen! Fick också individuell guldmedalj!
- Red andra semifinalen, borta på Tungelsta där jag red ponnyn Aragorn på 70% och fick individuellt guld, och laget VANN och gick vidare till finaaal!!
- Var med Linnea och Salza när de tävlade på Bromma i div 3, första tävlingen på några månader för dem var det och de kom 3:a i förklassen i LB:1 på 68%! Laget kom 4:a den gången!
 
MAJ:
Var med Linnea och Salza på Söderby där de tävlade LB:3 och LA:3 och knep en placering i LAn! 
- Tävlade Dorina för första gången i LA:1 på 65% och vann klassen!
- Salza kom in från hagen som ett lermonster och det tog 1 timma att borsta henne helt ren :)
- Fotade jättehärliga bilder på Linnea och Salza utomhus, barbacka på grön äng!
- Var med Linnea och Salza när de debuterade MSVC på Lotteräng
- Vi red programriding inför finalen i PC men då på andra hästar än dem vi ridit under säsongen. Jag red Twist som till en början gick helt okej men sen var det inte lika kul längre, men vi kämpade på ;)
- Vi VANN Ponnycupen dressyr 2015!! Finalen var på Väsby Ridklubb och det var verkligen en tuff final på svåra ponnys! Jag red ponnyn Flisan på ynka 60% i LB:1 men det var individuell vinst på den ritten så det var låga poäng för alla den gången..
- + att vi red igenom hela säsongen av Ponnycupen HELT obesegrade! Alltså vann vi exakt varje match och det har jag nog aldrig sett förut!
- Hoppade Salza för första gången :)
- Var med Linnea & Salza på tävling igen. Div 3 final på Gustavsberg och laget med Linnea, Anna och Jessica placerade som som 3:a!
 
JUNI:
Red barbacka på Salza och red ponnyn Boije för första gången, hoppade lite gjorde vi också haha.
- Tävlade Ridskolecupfinalen på Veda på nationaldagen. I dressyren red jag Dorina (LB:3) och vi red på 69% och vann faktiskt! I hoppningen på 80 cm red jag Hilda men jag klantade mig som f'n och kom heelt fel på 2:an och rev tyvärr, men Hilda hoppade fantastiskt, som vanligt!
- Hade studentmottagning här hemma för min syster.
- Var med Malin, Magnus & Fleetwood i Danmark och groomade på tävling men vi åkte hem tidigare än tänkt så de blev aldrig någon start, men det var roligt att få följa med ändå!
- Anmälde mig till min och Salzas första tävling och det var ganska nervöst kan jag säga haha
 
JULI:
- Var på sjön med familjen och seglade i en vecka
- Jobbade på Veda i 2 veckor
- Fick lite härliga bilder utomhus på mig och Salza i solen som linnea fotade!
- Renoveringen av stallarna på Veda började
- Red hem hästarna från betet
 
AUGUSTI:
- Red ut på en både härlig och förjävlig uteritt. Först Salza och sen Zalmiac. Red lite dressyr på en äng en bit bort och båda var jättefina, men GUD vad mycket bromsar och flugor det var! När jag red Zalmiac så var det på slutet så mycket bromsar att jag fort red därifrån och red hem haha.
- Jobbade i stallet under ridlägrena på Veda och fick rida lite ut med grupperna på Lizt och Ludde.
- Red på tävlingsbanan dagen innan tävlingen för mig och Salza såfort vi hade byggt den. Hon var jättefin!
- Tävlade Salza för första gången! Hemma på Veda i LA:3 som var lite högre än tänkt men eftersom det var hemma så passade jag på ändå. Nu i efterhand- katastrofdålig ritt men det tyckte jag inte då ;) Men red på 62% som är väldigt bra för den ritten haha, och lyckades till och med placera mig!
- Följde med Linnea på tävling i Hallstavik och hon och Salza red MSVC:1 och 2 och blev färdigkvalade till MSVB!
- Gjorde andra starten på Salza som var en LB:3 på Lotteräng. Myyycket bättre denna gång och vi red på 66% och kom 3:a!
 
SEPTEMBER:
Groomade åt Malin & Magnus på tävling i Täby där de red MSVB2. Malin red Santino på 68% och kom tvåa och Magnus red Ebbe på runt 62% och strax utanför placering!
- Tävlade Salza utomhus på Högvreten på årets regnigaste dag, kunde inte valt en bättre tävlingsdag ;) Som ni hört förut så förjävligt väder och kallt och blåsigt men Salza var så himla duktig! Hon gick på 66,5% i båda klasserna trots missar och tungt för henne att trava i en stor sjö, stackarn. I LB:2 kom vi 4:a och i LB:3 kom vi 2:a, bara ett halvt poäng ifrån 1:an!
- Blev bokstavligt talat inlåst i skrittmaskinen när dörren blåste igen och hamnade fel, så jag fick klättra ut över väggen som är ca 2 meter hög. Jag HOPPADE alltså upp på den och tog mig över ;) Sen fick jag ta verktyg och skruva upp hela dörren haha..
- Köpte mina hoppstövlar från De Niro!
- Lastttränade Salza en kväll dagen innan tävling som gick SÅ bra!
- Tävlade Salza på Skånsta i LB:3. Inte superbra runda och hon var jättespänd, springig och lyssnade inte helt men vi red ihop 63,788% vilket ändå var helt okej, och kom 2:a i klassen. Därefter red Linnea henne i MSVC:1 på 61% och blev 5:e placerade!
- Var med Linnea och Salza på tävling i Lejondal där de red MSVC:1
 
OKTOBER:
Tävlade Salza i LB:2 hemma på Vallentuna. Hon var suuuuperfin och lydig, vi red på fina 69% och vann klassen!! Vår första vinst tillsammans blev det!  I klassen efter, LA:3, så blev hon 2:a med Linnea på 64%!
- Ridskolans fina stjärna Cyklamen somnade in♥ Allroundstjärna och en riktig läromästare <3
- Red ut på Gloria med Linnea och Salza. PIGGA
- Åkte till Kap Verde i en vecka och solade och badade!
 
NOVEMBER:
Tävlade KM på Dorina i LA:1. Inte så lyckad ritt men fick 62,5% så godkänt iaf!
- Höll i 2 barnkalas på Veda och tog ut medhjälparna på kalaset på en uteritt i regnet!
- Skulle tävla Jim i LA:1 med på framridningen såg han inte längre helt fräsch ut några minuter innan start så jag fick hoppa av och snabbt upp på Ebbe som jag bara hade ridit en gång innan. Red i ca 10 minuter och sen in på banan. Red ändå ihop 66,4% vilket jag tyckte var bra! Kom 2:a av 3 starter så ingen placering men nöjd helt klart!
- Var på Sweden international Horse Show på fredag kväll med Linnea och på lördag med Sofia! Fick med mig lite från mässan också, bla ett par coola boots med matchande schabrak som ska användas under tävling! ;)
 
DECEMBER;
Var med Linnea och Salza på programridning på Lotteräng där de red igenom MSVB2 för första gången! Domare var Roger Ohlson som gav massa bra tips!
- Hopptävlade Hilda i 70-klassen i stilhoppning och vann!
- Fick rida hoppspecial åt Michelle och red Robban som var jättekul, länge sen sist var det!
- Hjälpte till på Useks julshow och var med i ett nummer med Sofia som nog var uppskattat, publiken skrattade rätt bra så antar att vi lyckades ;)
- Tävlade årets sista tävling på Veda. RSC dressyr med jultema, LA:1 på Dorina och det var bättre än KM men fortfarande lite halvdant. Fick 63% så en liten bättring var det iaf! 2:a av 3 starter igen så ingen placering.
- Började julafton med julaftonskadrilj på Veda, som vanligt! Red Dorina och i år först i ledet brevid Anna & Pepsi. Därefter firade jag jul hemma med familjen.
 
Sååååå det var heela långa året! Hänt sjukt mycket saker verkligen, både bra och dåliga! Nu är året slut om si sådär 9 timmar, hoppas på ett bra 2016!
 
Gott nytt år!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback