Salza

Fredag: Igår red jag ut en sväng på henne direkt efter skolan och chillade i skogen, joggade i låg form och mycket skritt på långa tyglar, lugnt arbete dagen efter tävling. Hon var dock superpigg men det var ju bara bra! ;)
 
Lördag: Idag red jag återigen ut men red till ängen (standard) och red dressyr där. Red lite basic LB-grejjer som övergångar, volter, serpentiner osv. Nästa fredag ska vi faktiskt tävla igen så ville känna på lite delar. Nästa gång jag rider henne (onsdag) är sista passet innan tävlingen. Hon var såååå fin! Hon skötte sig superbra och var jättefin att rida, mjuk och framåt och lyssnade på mig hela tiden. Gjorde bra ökningar i både trav och galopp där jag tränade på att hålla ihop henne så hon inte blir lång och bara ökar utan kort i kroppen och öka, gick jättebra!
 
Red inte på ängen så länge. Tar trots allt ca 25 minuter med skrittpauser att ta sig dit så rider i ca 15-20 minuter där och sen vänder jag hem igen. Var ute i en timma och det var rätt lagom.
gammal bild från ängen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback