Gårdagens ridpass

Igår tisdag var jag efter jobbet på Veda hos Salza och red ett dressyrpass på henne där jag red igenom programet inför fredag. Linnéa var där och hjälpte mig dessutom och det gick helt okej tycker jag ändå!
Hon kändes ganska mjuk och fin, gick framåt av sig själv och lyssnade på mig, sen är det den sista punkten på ryttaren själv som måste lära sig att rida ;)
 
Red igenom programet två gånger, andra gången var bättre tyckte jag. Inga större missar utan bara lite småsaker jag ska tänka på lite extra.
 
En sak som jag var Skitdålig på igår var ökningen på diagonalerna! Själva ökandet gick väldigt bra men LINJEN tappade jag helt hela hela tiden. Vände alltid upp på linjen för sent, oavsett om jag precis innan bokstaven tänkte "nu". Gjorde massa diagonaler i både ökningar och vanligt tempo i lättridning bara för att jag skulle hitta linjen. Tycker det är lite svårare att rida rakt fram längs spåret och sen vända på diagonalen istället för att vända direkt ur hörnet. Men det var bra att vi tränade på det och det kändes helt okej! 
 
Sen skrittade jag av henne ute, fixade Salza och all utrustning och sen tog jag ut Zalmiac som jag skulle rida ut på.

Just då pratade vi i stallet om hovar på hästarna och när de skulle skos, precis innan jag skulle knäppa fast honom i skötspiltan så tittade jag på hans baksko och tyckte den satt lite konstigt. Från andra hållet såg man klart och tydligt att den satt helt fel så vi lyfte upp hoven och kollade. Tyvärr hade hoven åkt bak en bit och han hade lyckats trampa in ena tåkappan i hoven så vi drog direkt ur skon och sedan fick vi tag i alla sömmar. Han verkade inte öm eller så men jag valde att ändå inte rida ifall det skulle vara något. Borstade istället av honom och sen var han klar för dagen haha ;)



Kommentarer
Julia Forsbacka

Salza är så SNYGG!!

2015-08-05 @ 21:39:06 | http://forcebacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback