Woops

Sorry för den jättedåliga uppdateringen som varit här under senaste dagarna. Har inte orkat eller haft tid så bloggen fick ligga lite åt sidan.
 
I torsdags red jag Salza efter skolan. Tog moppen i spöregnet och det troppade om hela byxorna när jag kom fram så behövde dra ut på tiden innan jag kunde rida så byxorna skulle torka lite haha. Red ett dressyrpass i typ 45 minuter men det gick inte så jättebra. Hittade aldrig något flyt direkt. Hade dessutom hoppsadeln då dressysadeln var på omstoppning, och jag kan säga att jag kunde inte sitta ner haha. Underskänkeln bara flög fram och tillbaka och det kändes bara jättekonstigt. Valde att bara rida i låg form och försöka hitta ett jämnt flyt istället för att "bråka" med henne. Inte nöjd men inte helt onöjd samtidigt.
 
I fredags åkte jag bara hem till pappa, inget mer.
 
Idag har jag jobbat på Veda mellan 7-16 med Linnea och Julia. Det gick sjukt bra och det var supervarmt och soligt! Nu åker flera täcken av från hästarna och det känns skönt att det äntligen börjar bli lite vår haha. Men allt gick hur som helst bra så vi blev klara en kvart tidigt. Åkte sen hem och nu ska jag sitta vaken till 01 typ, ahah så länge håller världscupfinalen på! Måste såklart se hela och främst Malin som rider final, rätt galet ;)
 
Imorgon ska jag till Salza vid 9. Först ska jag och Linnea sköta allt stalljobb för hela stallet som mockning och höpåsar osv och sen ska jag rida ett dressyrpass med hjälp av Linnea från marken.  Ska bli skönt att få lite tips och så, känner att jag hittar mer och mer knappar på henne varje gång och det går extra fort när jag får hjälp av någon.
 
Efter stallet ska jag till Täby Centrum och KLIPPA HÅRET. Inte gjort det på evigheter men det är så extremt slitet nu så jag måste... Återigen så kommer frisören att skälla på mig ;) "DU HAR SÅ FINT OCH TJOCKT HÅR SÅ VARFÖR TAR DU INTE HAND OM DET?!?!?". När ska jag hinna det lixom? ;)
 
//Carro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback