Robban

Idag red jag en häst jag inte ridit på nästan exakt ett helt år, Robban! Lite klurig häst men när man hittar rätt så är han rätt trevlig. Vi red skänkelvikningar, bakdelsvändningar, galopp-skritt övergångar och uppridningar med halter.
 
Hela passet var iprincip bara en stor fight typ. Hade ingen framåtbjudning alls och gick ju inte att göra mycket då lixom. Gick jättetrögt och han sparkade och höll på när man gick på med spöt och skänkeln. När han väl gick bra med formen så "dog" han lixom i bjudningen. Han kan ju trava fort om han får göra det med huvudet uppe i vädret men det är inte helt det man vill haha. Men ingen höjdare precis var det.
 
På slutet var han lite finare i alla fall men fortfarande inget svar för skänkeln lixom och jag trodde väl att jag skulle svimma eller något haha. Fattar inte hur jag klarat mig igenom två dressyrprogram på honom, shit vad det är jobbigt att driva så mycket! Jag orkade inte riktigt fullt ut och därför gick det kanske inte så bra som jag hade hoppats. Men på slutet så kunde han iaf trava på i ett någorlunda bra tempo och ganska stadig i formen men jag själv alltså, haha. Han har ju hoppsadeln nu för tiden som är rätt platt i sätet så det är hur svårt som helst att kunna sitta ner haha. Ont i rumpan nu ;)
 
Robban var supertrött och flåsig efter ridpasset så både han och jag fick ju jobba en del haha. Men även fast det inte gick så bra var det kul att rida en häst jag inte gjort på länge!
//Carro
 
Bilder från senaste gången jag satt på honom innan idag, finalen i ridskolecupen juni 2014! Här hade jag ju en annan känsla haha ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback