Måndag

Idag var jag hos Salza vid 16.30 typ. De skulle precis få sitt em. hö så jag lät henne äta upp medans jag fixade lite annat. När hon var klar fixade jag och gick sen till ridhuset.

Eftersom hon jobbade rätt hårt igår blev det en lugn dag idag så jag joggade i låg rund form i kanske 20 minuter i ridhuset i båda varven. Hon kändes mjuk och fin i båda sidorna och deet fanns inget att klaga på lixom. Kändes bara bra!
 
Efter det tänkte jag skritta ut i solen en liten runda på ca 15 minuter som är perfekt fram-och avskrittning. Efter bara några meter fick hon syn på en katt som hoppade upp ur diket och drog iväg en pytteliten bit, men sen stod hon och bara trampade på stället och ville inte gå dit. Tillslut fick jag hoppa av och leda henne förbi allt läskigt. Hon gick typ i passage med näsborrar stora som en drakes, haha fjantig ;) Sen hoppade jag upp igen och efter det gick det bra. Men jag satt ju på och försökte få henne att gå framåt men hon bara backade och trampade runt så då var det lika bra att hoppa av och komma förbi det.
 
Skrittade sen rundan som går igenom skogen och allt och då var det ingen fara minsann, helt lugn haha. Vet inte om hon faktiskt är lite "harig" av sig för det var hon inte första dagarna men jag tror att hon kanske testar mig lite nu, med det hon hittar på när vi är ute. Det går ju att korrigera men som sagt tror jag att hon testar mig lite nu i början när vi inte har lärt känna varandra helt ännu.
 
När jag var klar i stallet och åkt hem fick jag väl en sten i huvudet eller något för jag gick ut och sprang en runda. Helknäppt haha, fattar inte varför precis men hade så mycket spring i benen (haha) och det var soligt ute så jag tog med hunden och sprang en stund.
Nu ikväll har jag duschat, ätit middag och nu pluggat en stund inför imorgon då det är nationella prov i svenska igen. YES ;)

//Carro
(bild från igår)
 
Idag slapp vi dessutom ländtäcket. Var typ 16 grader och sol, supervarmt så inget täcke idag inte, skönt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback