Jim

Igår red vi dressyr för Anna och jag hade Jim igen.
Den här gången gick han mycket mer framåt och då går det att rida mer. När vi värmde upp så red vi lite tempoväxlingar, bakdelsvändningar och lite annat och då var han faktiskt väldigt fin. Började i en lägre form och plockade sen upp honom mer och då blev han jättefin. 
 
Efter typ 30 minuter blev han rätt trött och var rätt svettig och då skulle vi börja med en rätt svår övning för honom. Man red upp på medellinjen och red slalom mellan koner för att kunna ställa och böja åt båda hållen och kunna svänga mjukt typ. I trav gick det ju bra men sen skulle vi göra samma sak i galopp och då hålla galoppen så det blev både rätt och förvänd galopp, och då gick det inte lika bra. Fick inte någon riktigt galopp och det var bara massa trassel men jag förstår att det inte gick när han var trött och det blev lite svårt på slutet.
 
Han var iaf fin när jag travade av honom så jag är ändå nöjd, han var duktig och kämpade på ;)
//Carro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback