Friday

Red Bailey på utebanan idag det skulle mest varit ett joggingpass men blev lite mer åt dressyrhållet. Egentligen var Bailey ganska fin men jag hade en sån sjukt dålig känsla genom hela passet. I början var han stel och kort så jag fick ligga och galoppera länge innan han började gå som vanligt. Han kändes ibland super i munnen medan han ibland kunde ligga på som en oxe och bli galet stark. Alltså verkligen fram och tillbaka idag. 
Jag red igenom LB och mamma tyckte det såg bättre ut än på senaste tävlingen men usch vad dålig känsla jag hade, inte alls kul.
Men som man brukar få höra, när känslan är som värst så ser det som bäst ut. Jag får inte heller glömma bort att varken han eller jag inte haft ett dressyrpass sen förra tävlingen då han sen dess bara hoppat, vilat och ridits ut.
 
Väl på Veda red jag Robban och dagens pass var inte något att leka med direkt. 
I början kändes han helt okej, eller ja som vanligt kanske man ska säga, rätt mjuk, föll åt vänster och noll bjudning. Idag satte Magnus mer krav på oss och han skulle verkligen fram in i handen. Det gick okej en stund men sen blev han sur och bet tag i bettet och sprang haha. Han är så sjuuukt envis.
Efter ett tag var bjudningen super men då kom vi till lösgjordheten som helt plötsligt var väck borta. Han brukar vara sjuukt simpel men nu var det som en annan häst. Han var ändå rätt mjuk när jag red fram men när bjudningen kom blev han galet stark.
Sjukt konstigt verkligen, ena galoppen var ändå okej och han kändes bättre mot slutet men vet verkligen inte alls vad det var idag. Skulle få honom på tygeln i en halt och han kastade sig in i väggen istället ?? Haha inte vår dag idag. Jag antar att han missförstod mig något enormt samtidigt som han är lite envis ;) Jobbigt är det ju!
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback