Fredag

Idag vaknade jag vid halv 10-10 tiden. Åt frukost och sen tog jag moppen ut till Salza där jag var ungefär vid 11. Solen hade kommit fram då men det blåste ganska mycket, men ändå rätt varmt så jag tänkte rida ut.
 
Hon var som vanligt rädd för stenarna vid en väg precis i början av rundan där hon vände runt och höll på och ville inte gå förbi haha... Tillslut kom vi förbi den och sen kunde vi trava på två vägar. Ena är grusväg och andra mjuk skogsväg typ, eller vad man kan säga fast det är mitt ute på ett fält. Men travade iallafall på dem vägarna och hon är alltid så himla fin när man rider utomhus! Hon spänner sig dock och tittar på rätt mycket och helt plötsligt kan det bli en tvärnit men det hände inte jättemånga gånger idag faktiskt haha. Hon var jättefin i traven och travade på bra. Sista biten hem måste man skritta då den går på asfalt sista 25 minuterna typ. Rundan tar ca 50 minuter och det är som sagt väldigt mycket skritt men det är en bra runda om man ska ta det lugnt med bara lite jogging.
 
Man rider bort på en liten bred slinga över ett fält bort mot en gård. Där hoppar man av och leder hästen igenom gården och när man kommer ut på grusstigen kan man hoppa upp igen och på den vägen kan man trava. Så kan man trava en bit tills man kommer till en kyrka och där börjar asfaltsvägen så då är det lång skritttur hem.
Men hon var iallafall duktig, inte överdrivet tittig och vi kom igenom rundan och hem igen! ;) Efter det så fixade jag henne, hon fick sen äta sin lunch i boxen medans jag fixade alla grejjer och efter det fick hon gå ut i hagen igen!
gammal bild
 
Efter stallet åkte jag hem, åt "lunch" aka yoghurt och flingor nr 2 för dagen. Direkt efter bytte jag om och åkte till Hedda. Var där en liten stund och sen åkte vi till Torsholma. Hedda red Bailey och sen fixade vi honom och utrustning till imorgon när dem ska tävla. Efter åkte vi hem till henne, åt middag och bara var och vid halv 10 åkte jag hem igen.
 
Imorgon blir det upp tidigt. Jobbar i stallet 7-16 så jag ska faktiskt gå och lägga mig nu. Men vi hörs imorgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback