En massa träning

Igår joggade jag Fresia i ungefär en halvtimme på utebanan. Jag känner ju inte henne alls ännu och då jag inte ridit henne med några jämna mellanrum utan det har blivit lite då och då så tappar jag ju allt jag lärt mig på henne. 
Igår blev mycket testande. Hur mycket får man hålla kvar i tygeln? Hur mycket kan man lätta? När ska man lätta? Hur mycket kan man ställa i det varvet? Hur mycket i andra? Hur mycket och ofta kan man trycka på med benen utan att hon tjurar ihop? Osv osv...
Jag jobbade mycket på att få upp henne på yttertygeln och det gick väll heeelt okej studvis. Det har gått bättre och det har gått sämre helt enkelt ;)
Bailey promenerades en stund ute igårkväll efter jag ridit Fresia.
 
Idag ska Bailey gå ett dressyrpass. Det blir denna vecka träning varenda dag innan tävlingen. Måndag - Anna träning. Onsdag - Träning för mamma. Torsdag - Ev Evelina träning, annars träning för mamma. Fredag - Tävling.
Även fast jag ser denna tävling helt och hållet som träning så tänker jag inte låta något gå åt spillo med dålig träning veckan innan. 
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback