Dagens ridpass

Vid halv 11 var jag hos Salza, var superfint väder och dem stod och solade ute i hagen. Tog in henne och fixade och sen joggade jag henne lite i ridhuset.
Hon kändes lite "mör" eller vad man ska säga haha, efter gårdagen. Frustade och var lite trött men hon var samtidigt väldigt mjuk. Joggade bara i båda varven i låg och rund form och tog en galopp även där i låg form en gång i varje varv. Behövdes inte särskillt mycket från min sida utan hon gick ganska mycket av sig själv vilket var superbra!
Efter det så skrittade vi ut en sväng på en runda som tar ca 15 min, bra av- och framskrittning! Ut på en stig och sen in i skogen en bit och sen kommer man ut på en väg ner mot stallet. Det var jättehärligt väder och Salza tyckte det var skönt att få komma ut lite också.
 
Sen var det ridning på Veda. Vi hoppade och jag red Cyklamen. Vi hade samma bana som de 3 senaste gångerna vi hoppat hahah så vi behöver inte ens gå igenom banan, vi bara kör på direkt.
 
Han hoppade väldigt bra och var framåt och så men första rundan kom jag fel på typ 5 av 6 hinder!!!! Skitirriterande, det blev för kort på typ alla även fast jag red på mer framåt när jag märkte att det blev kort.
Andra gången gick det bättre. La upp ett högre tempo och kom rätt in på de flesta hinder.
Gammal bild från hopptävling på Cyklamen.
 
Imorgon ska jag upp vid 5, 05:45 åker jag och mamma mot Arlanda och vid halv 8 går planet mot London där vi ska vara fram till lördag! Hemma igen lördag kväll så Hedda får stå för uppdateringen här under dessa 4 dagar! ;)
 
//Carro



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback