BAILEY!

Adam och Bailey gjorde det såååå bra idag och Bailey hoppade helt fantastiskt!
Enkla och simpla banor vilket var perfekt för en debut som de idag gjorde. Första klassen gick toppen, LD+ vilket motsvarar 85cm. De kom rätt på varje hinder och gjorde allt superfint. Tiden räckte till och med till en sjätteplacering vilket var SÅ kul!!
I LC (90cm) var både Adam och Bailey lite trötta. Dock så blir Bailey aldrig seg men lite mer krut kunde man önska om tiden skulle räcka till placering. Han började banan hur fint som helst och hoppade allt perfekt. Dock red Adam fel och missade hinder nr.4 vilket gjorde att han korsade sin egna väg = 4 fel. Resten av banan gick galant. 
Supersynd med de 4 felen som gjorde att det inte blev någon omhoppning men nu i efterhand känner vi att det nästan var bra att bara hoppa grundomgången. Han hoppade SÅÅ fint så det var skönt för honom att få spara på sprången istället.
 
Detta med hopptävling är ju en stor omställning för oss som alltid hållt på med dressyr, dock tycker jag att allt flöt på riktigt bra idag men mycket har man ju fått se under dagen... Jag har sett jättefin ridning, jag har sett jättehemsk ridning, jag har sett avramlingar, jag har sett både fräsha och halta hästar osv osv. Men det som skilde mest från dressyren var människorna. Fy fasen vad mycket trevligare hoppfolk är än dressyrfolk. Tyvärr alltså men så är det. I dressyren är de flesta inne helt i sin egna lilla värld och ser alla runt om sig som fiender. På hopptävling pratar alla med alla och jag har träffat sååå mycket trevliga människor idag, både vuxna och barn. Vet inte om det bara var just denna tävling som hade lite extra trevliga människor men njaaa tror faktiskt det handlar lite om själva sporten tyvärr... Vi dressyrryttare har en del att lära ;)
 
Men vilken superdag ändå! Bailey hoppade som sagt helt fantasiskt och gjorde allt perfekt! Grattis även till Wilja och Nicke som nollade 2 klasser idag, första utanför placering i LD+ och delad 8a i LC!
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback