Pelle

Red dressyr på utebanan med Pelle idag. Jag red med gramanen vilket gjorde allt mycket bättre. Han blev inte bara mjukare utan jag hade också lite mer kontroll, annars ångar han bara iväg ifrån mig. 
Jag gjorde lite basicövningar, lite öppnor och några skänkelvikningar, annars var det mest övergångar och volt och fyrkantspår, gjorde ett par byten bara för att testa, han tyckte det var galet kul och när man började ställa över till nya galoppen ökade han massor och sen bytte han inte förrens man la om skäneln. 
Men även fast jag hade gamanen är det svårt, han är stor och tung och fortfarande väldigt stel. Man kan inte slita ner honom enbart med gramantygeln utan den finns bara där för att ge mig en liten knuff på vägen. Och självklart underlättade det massor med gramanen men oj vad svårt det var ändå hahaha.
När jag travade ner honom kändes det superbra, då kunde han sänka nacken och gå i en låg form och det är super, så något bra jobb måste jag gjort då han faktiskt släppte mot slutet!
Pappa fotade massa bilder så ni får se dem senare när jag laddat över allt till datorn osv ;)
//Hedda



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback